اگر به دنبال کاهش وزن هستید کشک بهترین غذا برای اضافه کردن به رژیم غذایی است. محتوای پروتئین بالایی دارد که به کاهش هورمون های اشتها (GLP-1 و پپتید YY) کمک می کند و باعث می شود احساس سیری کنید.

کلسیم موجود در کشک به کاهش سطح هورمون کورتیزول کمک می کند. مصرف روزانه کشک سطح کورتیزول را متوقف می کند تا افزایش وزن را کاهش دهد.

بنابراین افرادی که رژیم دارند باید همیشه کشک یا ماست را در برنامه غذایی خود قرار دهند. به خصوص چربی اضافی دور کمر و شکم شما را کاهش می دهد.

کشک یکی از محبوب ترین درمان های خانگی برای پوست و مو برای قرن ها است. همه خانواده های هندی فواید کشک یا داهی را برای پوست و مو می دانند. به عنوان یک نرم کننده طبیعی مو استفاده می شود که بافتی صاف و براق به مو می دهد.

کشک

خواص ضد میکروبی و اسید لاکتیک آن به از بین بردن شوره سر از پوست سر کمک می کند. مالیدن خمیر آن با حنا شوره سر را از بین می برد و موها را براق و نرم می کند.

کشک منبع خوبی از روی و ویتامین E است که برای داشتن پوستی خوب ضروری است. بنابراین برای داشتن پوستی درخشان و سالم، کشک را می توان در بسیاری از پک های صورت استفاده کرد و یا می توان آن را به طور مستقیم استفاده کرد.

به عنوان یک سفید کننده طبیعی عمل می کند و چهره ای روشن می بخشد. می توانید با آرد گرمی و آرد جو دوسر یک پک صورت درست کنید. آیا می دانید کشک می تواند واژن را سالم نگه دارد؟ آره! غذاهای بسیار کمی برای سلامت واژن مفید هستند و کشک یکی از آنهاست.

کشک توانایی متعادل کردن سطح اسید در بدن را دارد که سطح pH را مدیریت می کند. سطح pH متعادل واژن را سالم نگه می دارد و شرایطی مانند تحریک پذیری و سوزش واژن را کاهش می دهد.

کشک سرشار از پروتئین است که با کاهش سطح قند خون مرتبط است. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که کشک یا ماست به کاهش مقاومت به انسولین و سطح گلوکز در بدن کمک می کند. بنابراین به کنترل خطرات بیماری های قلبی و دیابت کمک می کند. علاوه بر این، GI و GL کشک باعث کاهش قند خون می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *