انار در بازار اصفهان سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات پلی فنلی است که از این آسیب محافظت می کند. ترکیبات فعال زیستی اصلی با فعالیت آنتی اکسیدانی که در انار یافت می شوند، پونیکالاژین ها، آنتوسیانین ها و تانن های قابل هیدرولیز نامیده می شوند.

دریافت آنتی اکسیدان ها از سبزیجات و میوه هایی مانند انار یک راه عالی برای حمایت از سلامت کلی و کمک به پیشگیری از بیماری است.

انار در بازار اصفهان سرشار از مجموعه ای از ترکیبات آنتی اکسیدانی است که به محافظت از سلول های شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند.

التهاب کوتاه مدت یک پاسخ طبیعی بدن به عفونت و آسیب است. با این حال، التهاب مزمن در صورت درمان نشدن می تواند مشکل ساز شود و امروزه به ویژه در فرهنگ های غربی رایج است.

انار

هنگامی که التهاب مورد توجه قرار نگیرد، می تواند به بسیاری از بیماری های مزمن، از جمله بیماری قلبی، دیابت نوع 2، سرطان و بیماری آلزایمر کمک کند. خوردن انار ممکن است به جلوگیری از التهاب مزمن مرتبط با افزایش خطر بیماری مزمن کمک کند.

این تا حد زیادی به ترکیباتی به نام punicalagins نسبت داده می شود که نشان داده شده است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی در مطالعات لوله آزمایش و حیوانات هستند.

برخی از مطالعات انسانی همچنین نشان داده اند که مصرف آب انار می تواند نشانگرهای التهاب را در بدن کاهش دهد. با این حال، تحقیقات بیشتری در مورد اینکه چگونه خوردن دانه های تازه انار بر التهاب در انسان تأثیر می گذارد، مورد نیاز است.

اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است، انار حاوی ترکیباتی است که ممکن است به جلوگیری از التهاب مزمن مرتبط با افزایش خطر بیماری مزمن کمک کند.

برخی از مطالعات لوله آزمایش نشان داده‌اند که ترکیبات موجود در میوه، آب و روغن انار می‌تواند به کشتن سلول‌های سرطانی یا کاهش سرعت گسترش آنها در بدن کمک کند.

هم مطالعات آزمایشگاهی و هم مطالعات انسانی نشان می دهد که انار ممکن است به مبارزه با التهاب و کند کردن رشد سلول های سرطانی کمک کند. در واقع، این میوه اثرات ضد توموری در سرطان های ریه، سینه، پروستات، پوست و روده بزرگ نشان داده است.

سایر تحقیقات حیوانی نشان داده است که انار به کند کردن رشد تومور در مراحل اولیه سرطان کبد کمک می کند. همچنین به سرکوب پاسخ های التهابی و استرس اکسیداتیو کمک می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *