هر عقربه زمانی را نشان می دهد که برای آن نامگذاری شده است و برای هر حرکت به عقربه بزرگتر بعدی، یک چرخش کامل به دور صفحه ساعت دیواری آینه ای شیک می چرخد.

برای مثال عقربه دوم در مدت 60 ثانیه دور ساعت دیواری آینه ای شیک حرکت می کند. در هر ثانیه یک بار حرکت می کند. هنگامی که در تمام طول ساعت حرکت می کند، عقربه دقیقه یک فاصله به جلو حرکت می کند.

هنگامی که عقربه دقیقه تمام طول ساعت را می‌چرخاند (که 60 دقیقه طول می‌کشد)، عقربه ساعت یک بخش به جلو حرکت می‌کند. عقربه های ثانیه و دقیقه 60 حرکت می کنند تا در سراسر ساعت حرکت کنند. عقربه ساعت برای انجام همین کار فقط به 12 حرکت نیاز دارد.
ساعت های دیجیتال از اعداد برای نشان دادن زمان استفاده می کنند. ال سی دی و ال ای دی برای ساعت های دیجیتال رایج هستند. بر خلاف ساعت های آنالوگ که بر پایه 12 ساعت هستند، ساعت های دیجیتال می توانند از ساعت 12 ساعته یا ساعت 24 ساعته استفاده کنند.

ساعت

ساعت‌های دیجیتال معمولاً کوچک‌تر و راحت‌تر از ساعت‌های آنالوگ برای استفاده و خواندن هستند، اما می‌توان آن‌ها را بسیار بزرگ‌تر نیز کرد. ساعت های دیجیتال جدید حتی می توانند خود را با استفاده از اینترنت یا سیگنال های رادیویی اصلاح کنند.

همچنین ساعت هایی وجود دارند که از صدا، معمولاً همراه با صفحه یا ابزارهای دیگر، برای نشان دادن زمان استفاده می کنند. صدا می تواند به سادگی یک زنگ یا آنقدر پیچیده باشد که صدای آن شبیه به صدای یک فرد باشد.

بسیاری از ساعت هایی که این کار را انجام می دهند قدیمی هستند و توسط فنرها یا وزنه ها به جای باتری یا سایر اشکال برق هدایت می شوند.

برخی از ساعت های خاص اغلب توسط افرادی استفاده می شود که نابینا هستند یا نمی توانند به اندازه کافی خوب ببینند تا ساعت آنالوگ یا دیجیتال را بخوانند. آنها همچنین می توانند توسط افرادی که مشکلات روانی دارند استفاده کنند که باعث می شود آنها نتوانند ساعت های دیگر را بخوانند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *