زیره سیاه در بازار تهران در درمان دیابت نه تنها به این دلیل که می تواند به حفظ سطح انسولین سالم کمک کند بلکه به این دلیل که ماهیت شفابخش چندوجهی آن پتانسیل محافظت در برابر عوارض دیابت مانند نفروپاتی، نوعی بیماری کلیوی، نوروپاتی، آسیب عصبی و آترواسکلروز، ساخت پلاک کلسترول هم کمک می کند.

یک مطالعه از ژانویه 2020 نشان داد که زیره سیاه در بازار تهران و تیموکینون به درمان اختلال عملکرد اندوتلیال، وضعیتی که در آن پوشش داخلی شریان‌های کوچک به درستی عمل نمی‌کند، در بیماران مبتلا به دیابت کمک می‌کند.

اما چرا واقعاً اینگونه عمل می کند؟ محققان در آن مطالعه دریافتند که زیره سیاه به روش های مختلف، از جمله از طریق اثرات ضد التهابی آن، به بهبود اختلال عملکرد اندوتلیال کمک می کند.

زیره سیاه

زیره سیاه در بازار تهران همچنین با از بین بردن باکتری هایی که به طور نامتناسبی در زخم های آنها یافت می شود به بیماران دیابتی کمک می کند (منبع). این به ویژه برای افرادی که مکرر دچار عفونت می شوند مفید است زیرا باکتری ها می توانند در برابر بسیاری از آنتی بیوتیک ها مقاوم شوند.

یکی دیگر از مزایای افزوده شده از خواص ضد باکتریایی زیره سیاه، توانایی آن در مبارزه با سوء هاضمه است، به ویژه برای افرادی که سوء هاضمه مستقیماً توسط عفونت های باکتریایی ایجاد می شود. یک مطالعه نشان داد که در مقایسه با دارونما به از بین بردن هلیکوباکتر پیلوری، باکتری که می‌تواند باعث سوء هاضمه و ناراحتی معده شود، در بیماران مبتلا کمک کرد.

نه تنها خواص ضد باکتریایی سیاهدانه در مواجهه با سوء هاضمه مفید است، بلکه اثرات ضد میکروبی آن به درمان سوء هاضمه و ناراحتی معده ناشی از علل غیر باکتریایی مانند ویروس ها، انگل ها و قارچ ها کمک می کند.

خب، آسم شرایطی است که در آن مجاری تنفسی فرد باریک می‌شود و متورم می‌شود و یک دسته مخاط اضافی تولید می‌کند. این البته تنفس را سخت می کند و برخی از افراد مبتلا به آسم آن را به عنوان آتش گرفتن ریه هایشان توصیف می کنند.

از آنجایی که سیاهدانه دارای خواص ضد التهابی است، این تورم/ باریک شدن را کاهش می دهد و به بازگشت مجاری هوایی به حالت عادی کمک می کند. همچنین به کاهش ریه ها کمک می کند. از آنجایی که ریه‌ها آرام‌تر می‌شوند و راه‌های هوایی فرد کمتر متورم می‌شوند، این به فرد مبتلا به ast کمک می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *