اگرچه شاید هرگز به اندازه کیف دستی زنانه مد روز نباشد، اهمیت فرهنگی و تاریخی کیف دوشی مردانه اسپرت را نمی توان دست کم گرفت. به زبان ساده، مردان از زمانی که چیزهایی برای حمل داشته اند کیف می پوشند.

برای قرن ها، کیف دوشی مردانه اسپرت اصلی ترین استایل مردانه بوده است. در قرون وسطی، قبل از اینکه جیب ها اختراع شوند، یک کیسه کمربندی بود که به مردان امکان می داد وسایل شخصی و مواد غذایی را حمل کنند:

کاملاً متفاوت از کیف، کیف و کیسه های پیام رسان امروزی که برای چرخ دستی وسایل الکترونیکی و لوازم ضروری کار استفاده می شوند. این کیسه ها از کمربندهای کوچکی که در اطراف پا یا کمر بسته می شد آویزان می شدند و معمولاً از چرم، ابریشم یا فلز ساخته می شدند.

کیف

با معرفی جیب ها در دوره رنسانس، نیاز به کیف کمتر و کمتر شد، کیف دوشی مردانه اسپرت یا “کیف های شیرین” برای نمایش ثروت و غلبه بر بوی بدن استفاده می شد. این کیسه ها که اغلب از فلزات گرانبها، جواهرات، مهره ها و کتان ساخته می شدند، پر از گل، ادویه جات یا سایر شیرینی های خوش بوی بودند.

این کیف نیز متعلق به دوره رنسانس بود، اما در آن زمان معمولاً توسط کودکان آن دوره استفاده می شد. همان هدف کوله پشتی مدرن و لوازم جانبی مهم برای کسانی که به مدرسه می روند، بسیار شبیه به کیف های مدرن از چرم ساخته شده است.

طلوع انقلاب صنعتی و همراه با آن راه‌آهن، نیاز به کیسه‌های دانش‌آموز برای حمل و نقل مواد را به همراه آورد و به این ترتیب کیف متولد شد. کیف های مدرن هنوز هم از طرح های چرم یا جیر قرن نوزدهم پیروی می کنند، از جمله دستگیره ها و قفل های محکم که در آن زمان محبوب بودند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *