برنج طارم عطری یک غذای جانبی معطر در بسیاری از غذاهای تایلندی و آسیایی است و مردم بیشتر آن را به شکل تصفیه شده و سفید آن می خورند.

با این حال مصرف بیش از حد غذاهای پر کربوهیدرات، مانند برنج سفید، با شرایط سلامتی از جمله چاقی و افزایش خطر ابتلا به بیماری ارتباط دارد. بنابراین انتخاب انواع غلات کامل برای سلامتی مفیدتر است.

برنج سبوس دار دارای مواد مغذی مفیدتری نسبت به برنج سفید است زیرا می تواند به افراد کمک کند احساس سیری بیشتری داشته باشند.

در حالی که بدن آنها قادر است انرژی خود را متعادل کند. با این حال همه انواع برنج می توانند حاوی آرسنیک سمی باشند.

در این مقاله به بررسی برنج یاس و مشخصات غذایی آن می پردازیم. علاوه بر این ما در مورد فواید و خطرات مصرف آن برای سلامتی و اینکه کدام انواع را در رژیم غذایی قرار دهیم صحبت می کنیم.

برنج یاس نوعی برنج معطر است که منشا آن تایلند است. مردم محلی از آن به عنوان برنج تایلندی هوم مالی یاد می کنند و از زمانی که یک کشاورز محلی آن را در سال 1945 کشف کرد، گونه های برتر آن را توسعه دادند.

برنج

یک ژن آمینو آلدئید معطر به برنج یاسمین طعم و عطر خاصی می دهد و بافت نرم و کرکی به دست می آورد.

مردم بیشتر از برنج سفید یاس استفاده می کنند اما انواع قهوه ای آن نیز موجود است. دانه های سفید نپخته ظاهری صیقلی، شفاف و براق دارند.

برنج یاسمن برای غذاهای آسیایی مانند سیب زمینی سرخ کرده تایلندی، کونگی و پودینگ برنج مناسب است.

مشخصات تغذیه ای برنج یاس مشابه برنج سفید معمولی است که دارای مقادیر قابل مقایسه ای از کالری، درشت مغذی ها و کلسیم است.

علاوه بر این انواع برنج سبوس دار حاوی مواد مغذی مفیدی مانند منیزیم، سلنیوم و ویتامین های گروه B است.

برنج یک غذای پر کربوهیدرات است بنابراین خطرات و مزایای سلامتی خوردن آن مشابه سایر کربوهیدرات ها است.

افراد می توانند کربوهیدرات ها را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی مغذی بگنجانند اما اگر بیش از حد از این نوع غذا بخورند و فعالیت بدنی کمی داشته باشند ممکن است وزن خود و همچنین خطر ابتلا به بیماری های مزمن را افزایش دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *