به عبارت ساده، پسته اکبری شور قدیمی ترین و پرطرفدارترین آجیل خوراکی است که بیشتر در دسر، پودینگ و آشپزی استفاده می شود. پسته اساساً آجیل سبز رنگی است که متعلق به خانواده Anacardiaceae از جنس Pistacia است.

در واقع، پسته منبع خوبی از چربی های سالم، پروتئین، فیبر و آنتی اکسیدان های محافظ است. بهترین چیز این است که پسته فصلی نیست، بلکه در طول سال در دسترس است.

روزانه چند عدد مغز پسته بخوریم؟ به این فکر می کنید که چند عدد مغز پسته اکبری شور باید در روز بخورید؟ پسته از نظر طعم بسیار خوشمزه است. به این دلیل است که آنها طعم کره ای غنی را ارائه می دهند که می تواند برای دهان شما اعتیاد آور باشد.

علاوه بر این، فواید پسته اکبری شور نیز برای ما ناشناخته نیست، اما به این معنا نیست که شما آن را مانند اسب بخورید. مصرف یک مشت مغز پسته (حدود 1.5 اونس) راه خوبی برای خوردن آن است.

پسته

همچنین، شما نباید در مورد عدم تحمل فروکتان (تجربه علائم نفخ شکم، یبوست، اسهال) را فراموش کنید. حتما می دانید که مغز پسته حاوی فروکتان است و خوردن بیش از حد پسته می تواند باعث تهوع، اسهال نفخ یا درد شکم شود.

نکته جالب این است که مردم از 7000 سال قبل از میلاد پسته مصرف می کردند. و بسیاری از مزایای سلامتی مبتنی بر شواهد پسته در زیر نشان داده شده است.

ثابت شده است که پسته بهترین میوه خشک برای کاهش وزن است. از آنجایی که پسته سرشار از فیبر و پروتئین است، احساس سیری را افزایش می دهد و به شما کمک می کند کمتر غذا بخورید.

اگر فردی هستید که رژیم می گیرید، مغز پسته شور بهترین غذای رژیمی برای کاهش وزن شما است. پسته دارای کالری کمتر، پروتئین بالا، فیبر و چربی اشباع کم است که از خواص مدیریت وزن آن است.

همانطور که در مقدمه به شما گفته شد، مغز پسته به کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند. همچنین فشار خون و کلسترول خون را کاهش می دهد که در نهایت خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *