اداره فدرال ایمنی غذا و دامپزشکی (FSVO) سه فراخوان از محصولات بادام پوست کاغذی خارجی را در روز جمعه منتشر کرد. دلیل آن این است که بسته های تکی حاوی بادام تلخ هستند و بنابراین محتوای اسید هیدروسیانیک افزایش یافته است.
بین فراخوان ها ارتباطی وجود دارد. همانطور که BLV در صورت درخواست به خبرگزاری Keystone-SDA اطلاع داد، بادام پوست کاغذی خارجی های موجود در محصولات همگی منشأ یکسانی دارند.

همانطور که در وب سایت فدرال مربوطه دیده می شود، در مجموع سه شرکت محصولات را فراخوانی می کنند.مشتریان پول را پس می گیرند.
Müller-Handels-Gmbh اکیداً توصیه می کند که از مصرف اقلام “Bio Primo Bio Bio Almonds Brown 200 g” در تمام شعب داروخانه های زنجیره ای مولر بازگردانده شود. مشتریان پول خود را پس می گیرند.

فروشگاه های آلناتورا نیز تحت تأثیر قرار گرفته اند، آنجا در مورد محصولات «بادام آلناتورا» با بهترین قبل از تاریخ 29 نوامبر 2022 و «بادام آسیاب شده آلناتورا» با بهترین قبل از تاریخ 10 آگوست 2022 است. به خصوص برای کودکان خطرناک است.

بادام

Phag GmbH سومین فراخوان محصول را صادر کرد. این در مورد محصول ” مغز بادام پورال قهوه ای 250 گرم ” با بهترین تاریخ قبل از 30 مرداد 1391 است. دسته B111203 تحت تأثیر قرار گرفته است.

Alnatura و Phag GmbH همچنین از شما می خواهند که محصول را مصرف نکنید و آن را برگردانید. آنها قول تعویض یا بازپرداخت قیمت خرید را می دهند.

برخلاف بادام شیرین، بادام تلخ طعم تلخ ناخوشایندی دارد که به وضوح قابل درک است. مصرف بادام تلخ خام می تواند منجر به درد شکم، گلودرد یا سایر علائم مسمومیت شود، زیرا اسید هیدروسیانیک در فرآیند گوارش تولید می شود.

کودکان به ویژه در معرض خطر هستند: بسته به وزن بدن آنها، کمتر از ده بادام تلخ می تواند برای آنها کشنده باشد. علائم معمولاً به سرعت ظاهر می شوند. در این صورت باید فوراً با پزشک مشورت کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *