مردی با کمک خمیر دندان پلاسترین در اداره ثبت استخدام شد

در مورد فواید استفاده از خمیر دندان پلاسترین برای صورت و اینکه می تواند بسیاری از مشکلات پوستی را درمان کند، زیاد شنیده ایم. اما در واقع خمیر دندان بیش از آنکه در برخی موارد فایده داشته باشد می تواند به صورت آسیب برساند.در اینجا مهمترین حقایق در مورد فواید خمیردندان برای صورت وجود دارد:

اکثر خمیردندان های طبی حاوی ماده شیمیایی به نام تریکلوزان هستند و این ماده می تواند باکتری های عامل عفونت و جوش را از بین ببرد. از بارزترین فواید خمیر دندان پلاسترین برای صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

از بین بردن سر و لکه های سیاه. روشن کردن پوست صورت. از شر خارش ناشی از نیش حشرات خلاص شوید. درمان آکنه. چروک های صورت را روشن کنید. درمان پوست چرب.

خمیر دندان

مراقبت از پوست با از بین بردن خطوط سیاهی که ممکن است گاهی اوقات روی پوست ظاهر شوند. شایان ذکر است که خمیردندان می تواند آسیب های زیادی را به همراه داشته باشد.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) استفاده از تریکلوزان را در صابون های دستی و شستشوی بدن ممنوع کرده است. با وجود فواید خمیر دندان پلاسترین برای صورت و به طور کلی پوست که در بالا ذکر شد، استفاده از آن برای صورت و پوست مضراتی دارد. مهمترین اثرات خمیردندان بر روی پوست به شرح زیر است:

به گفته سازمان غذا و داروی ایالات متحده، برخی آزمایشات نشان می دهد که تریکلوزان می تواند بر هورمون های تیروئید تأثیر منفی بگذارد و باعث کاهش سطح آنها شود.

به طور بالقوه به مقاومت آنتی بیوتیکی کمک می کند، بنابراین استفاده از این ماده برای خلاص شدن از شر آکنه ارزش ریسک را ندارد.

پوست حاوی روغن های طبیعی است که سلامت آن را حفظ کرده و از خشک شدن و ترک خوردن آن جلوگیری می کند و در نتیجه خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ کرده و از بروز علائم پیری زودرس محافظت می کند.

خمیر دندان پلاسترین حاوی منتول است که بوی قوی به آن می دهد و بوی بد دهان را از بین می برد. منتول ممکن است باعث درد شود و اگر روی صورت مالیده شود، می تواند منجر به تحریک پوست شود.