آلوچه سبز در تجریش میوه کوچکی است که روی درختان مناطق خشک سرزمین شمالی یافت می شود. بیش از 53000 سال است که توسط بسیاری از جوامع بومی خورده شده است.

اکنون دانشمندان در حال تحقیق بر روی پتانسیل تغذیه ای آن هستند. دانشمندان دانشگاه کوئینزلند در حین مطالعه آلوچه ی معروف کاکادو از مردم محلی در یرکالا، یک جامعه کوچک در 1000 کیلومتری شرق داروین، درباره این میوه مطلع شدند.

یاسمینا سلطانباوا مدیر مرکز آموزش غذاهای منحصر به فرد استرالیایی در دانشگاه است. عکس پهپاد از خاک قرمز و افرادی که در اطراف یک بوته سبز ایستاده اند.

آلوچه

محققان و اعضای جامعه یک درخت آلوچه سبز پربار را در نزدیکی شرکت معدنی گلکولا در شرق آرنهم لند بررسی کردند. (تامین شده: مت تیلور، دانشگاه کوئینزلند) دکتر سلطانباوا گفت: «[مردم محلی] گفتند که آلوچهی سبز پس از برداشت آلوچه کاکادو می آید.

«همیشه می گفتند خوشمزه است و پیرها می خوردند و به بچه هایشان می دادند. بنابراین ما بسیار کنجکاو بودیم و این فرصت را داشتیم که نمونه‌هایی را انجام دهیم.»

یاسمینا سلطانباوا آلوچههای سبز را در قلمرو شمالی بازرسی می کند. (تامین شده: مارگارت پولس، دانشگاه کوئینزلند) دکتر سلطانباوا و تیمش با مهد کودک گلکولا متعلق به بومیان برای مطالعه ارزش های غذایی غذای بومی و فرصت های تجاری آن کار کرده اند.

تجزیه و تحلیل تغذیه ای در آزمایشگاه بریزبن نشان داد که آلوچه سبز چقدر خاص است. دکتر سلطانباوا گفت: «مقدار مناسبی پروتئین وجود دارد؛ [این] دارای فیبر غذایی بسیار بالایی است؛ مواد معدنی – پتاسیم، فسفر، منیزیم بسیار بالا هستند.

آنچه واقعاً جالب است این است که فولات موجود در میوه یکی از بالاترین‌های موجود تجاری است.

حتی وقتی آن را با میوه‌های موجود در بازار مقایسه می‌کنید، آلوچه سبز از آن‌ها متمایز می‌شود و در میان غذاهای بومی، بالاترین میزان را دارد.» فولات یک ویتامین B است که برای رشد و نمو ضروری است و برای زنان باردار بسیار مهم است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *