پسته ایرانی کرمان به لطف اسیدهای چرب موجود در آن در هر زمانی از روز بر درخشندگی پوست نیز تأثیر می گذارد. از مواجهه با آفتاب سوختگی روی پوست به خصوص در فصل تابستان نترسید، زیرا این آجیل خوشمزه از پوست در برابر آسیب های ناشی از آفتاب سوختگی نیز محافظت می کند. بنابراین، محافظت حمایتی در برابر آفتاب سوختگی و سرطان پوست ارائه می شود.

پسته ایرانی کرمان از جمله آجیل هایی است که برای مو نیز بسیار مفید است. اگر می خواهید موهایتان سریعتر از حد معمول رشد کند، می توانید پسته مصرف کنید. علاوه بر این، پسته به تقویت مو و افزایش طول آن کمک می کند. پسته موها را مرطوب می کند و در عین حال مقدار روغن آن بسیار زیاد است.

پسته

a همچنین انعطاف پذیری تارهای مو را افزایش می دهد. علاوه بر این، بسیاری از مردم، به ویژه زنان، از شکاف یا دو شاخه شدن انتهای آنها شکایت دارند. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در پسته ایرانی کرمان نیز به ترمیم انتهای مو کمک می کند.

اگر از ریزش موی شدید در موهای خود رنج می برید، ممکن است کمبود بیوتین را تجربه کنید. خوشبختانه پسته حاوی مقدار زیادی بیوتین است. بنابراین، هم ریزش مو را تا حد زیادی کاهش می دهد و هم به رشد موها کمک می کند.

چه ویتامین هایی در پسته وجود دارد؟ وقتی از ما می پرسند با ویتامین های زیادی مواجه می شویم. پسته اگرچه مقدار کمی ویتامین A، C و E دارد، اما حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین B است. در واقع با مصرف یک لیوان پسته می توانید 40 درصد از نیاز روزانه خود به ویتامین B6 را تامین کنید.

این آجیل خوشمزه همچنین به دریافت مواد معدنی مورد نیاز بدن ما کمک می کند. با یک فنجان پسته می توان 44 درصد از نیاز معدنی مس روزانه به گلبول های قرمز و ساختار کلاژن را تامین کرد. به همین ترتیب 15 درصد نیاز منگنز و 10 درصد نیاز پتاسیم و منیزیم با پسته تامین می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *