در حالی که کمپرسور کولر پژو 206 تیپ 2 برای وسیله نقلیه شما از عناصر مختلفی تشکیل شده است، کمپرسور تهویه مطبوع به عنوان یکی از بخش های مرکزی که چرخه ضروری سیستم را ایجاد می کند، عمل می کند.

بدون آن، کل کمپرسور کولر پژو 206 تیپ 2 شما قادر به انجام وظیفه اصلی خود یعنی ایجاد هوای خنک در داخل خودرو نخواهد بود. نقش اصلی آن این است که فشار لازم را بر روی مبرد خودرو (فشرده سازی) وارد کند تا ویژگی های انتقال حرارت آن را فعال کند و دما را تغییر دهد.

این به شما امکان می دهد در ماه های گرم خنک بمانید و در ماه های سردتر شیشه جلویی شفاف داشته باشید. در این مقاله، به نقش کمپرسور تهویه مطبوع شما در سیستم تهویه مطبوع خودروی شما عمیق‌تر می‌پردازیم.

قطعات و تغییرات کمپرسور کولر گازی، کمپرسور از قطعات زیر تشکیل شده است:

کمپرسور

محفظه ای که شامل بخش کمپرسور، پرکننده روغن و شیرها می باشد
نقاط اتصال مورد استفاده برای اتصالات لوله مبرد
قرقره با کلاچ الکترومغناطیسی (EM).

کمپرسورها انواع و اقسام مختلفی دارند که عبارتند از:

صفحه swash متغیر یا ثابت (متداول ترین)
متقابل
چرخشی (مارپیچ و پره)
موتور الکتریکی (مورد استفاده در خودروهای هیبریدی)

برای شروع، درک رابطه بین کمپرسور تهویه مطبوع و مبرد بسیار مهم است. فریون یک مبرد رایج است که نوعی سیال است که اساساً هوای سرد را از هوای گرم تولید می کند.

این مبرد و کمپرسور یک دوتایی حیاتی هستند که در ارتباط با یکدیگر کار می کنند. موتور خودروی شما، کمپرسور تهویه مطبوع را در نقش اصلی خود که فشرده سازی مبرد مورد استفاده برای جذب هوای گرم داخل کابین خودروی شما است، به حرکت در می آورد.

همانطور که در بالا ذکر شد، متداول ترین کمپرسور تهویه مطبوع از نوع swash plate است. یک قرقره و تسمه V کمپرسور را که به بلوک موتور خودرو متصل است به حرکت در می‌آورد. هنگامی که سیستم تهویه مطبوع را روشن می کنید، یک کلاچ الکترومغناطیسی محرک تسمه را به حرکت در می آورد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *