سطوح روفرشی صبا یزد از طریق فرآیندهای جذب واکنشی، جذب و واجذب و رسوب ذرات بر شیمی داخلی تأثیر می‌گذارند.

جذب و دفع VOCها و SVOCها می تواند شیمی هوای داخل ساختمان را با 1) کاهش غلظت اوج یک رویداد انتشار که آلودگی هوا را در فضای داخلی منتشر می کند و 2) طولانی شدن قرار گرفتن در معرض رویداد از طریق قرار گرفتن در معرض بعدی پس از انتشار مجدد تغییر دهد.

اهمیت نسبی فازهای میرایی در مقابل انتشار مجدد این فرآیندهای جذب و واجذب به برهمکنش خاص جاذب و جاذب و شرایط محیطی بستگی دارد.

در حالت تعادل، به نظر می رسد ظرفیت جذب فرش ها با فشار بخار VOC رابطه معکوس دارد، و برای برخی از ترکیبات فرش-VOC، فرآیندهای جذب ممکن است نسبتاً بی اهمیت باشند.

با این حال، در ساختمان‌های مسکونی که سرعت تهویه هوای بیرون اغلب پایین است، میزان حذف VOC از جذب به فرش می‌تواند از نظر بزرگی با سرعت حذف از تهویه مقایسه شود و می‌تواند نسبتاً بالاتر از نرخ حذف از تهویه باشد.

روفرشی

سایر مصالح ساختمانی و اثاثیه به دلیل مساحت نرمال شده بیشتر آن در یک مطالعه با مقایسه فرش پشمی، فرش نایلونی و پوشش های پلی وینیل کلراید (PVC)، جذب α-پینن در هر دو نوع فرش بیشتر از PVC بود.

ما باید به اصلاح درک خود از انتشارات شیمیایی از فرش ها در محیط داخلی، به ویژه برای آلاینده های نوظهور ادامه دهیم.

همچنین باید واکنش‌های شیمیایی روی فرش، از جمله واکنش‌های آبی در لایه‌های آب روی سطوح متخلخل داخلی را درک کنیم.

علاوه بر این، کار اندازه‌گیری انتشار VOC از فرش برای مشخص کردن مواد جدید و فرآیندهای تولیدی که به بازار معرفی می‌شوند همچنان مهم خواهد بود.

مکانیسم و میزان انتقال PFAS و سایر SVOCها از فرش به هوا و گرد و غبار داخل خانه به خوبی تعریف نشده است. فرش اغلب به عنوان منبع احتمالی قرار گرفتن در معرض برخی از این ترکیبات ذکر می شود، اما مکانیسم و میزان انتقال از فرش به هوا و گرد و غبار به خوبی شناخته نشده است.

به طور مشابه، سهم نسبی استنشاق، بلع، و مسیرهای جذب پوستی در مواجهه ساکنین هنوز ناشناخته است. مطالعاتی برای بررسی مکانیسم ها و اثرات متقابل اکسیدان فرش فراتر از ازن مورد نیاز است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *