هنگامی که آلوم پتاس برایدستگاه تصفیه آب خانگی کیسی سافت واتر uf-26u3 در یک جامعه حومه ای در میانمار با افزودن آن به آب در ظروف ذخیره سازی سنتی مورد ارزیابی قرار گرفت، آلودگی کلیفرم مدفوع 90-98٪ کاهش یافت و پذیرش مصرف کننده از آب تصفیه شده بالا بود.

در مطالعه دیگری، آلوم پتاس در کاهش بیماری در میان اعضای خانواده در خانواده های مداخله (9.6٪) نسبت به خانواده های شاهد (17.7٪) در یک منطقه مبتلا به وبا موثر بود.

کاربرد اصلی زغال چوب و کربن فعال کاهش ترکیبات آلی سمی در دستگاه تصفیه آب خانگی کیسی سافت واتر uf-26u3 و همچنین ترکیبات مزه و بوی نامطلوب در آب است.

دستگاه

اگرچه زغال چوب تازه یا بکر یا کربن فعال میکروب ها از جمله پاتوژن ها را از آب جذب می کند، مواد آلی محلول در آب به سرعت محل جذب را می گیرد و کربن به سرعت یک بیوفیلم ایجاد می کند.

در بسیاری از دستگاه تصفیه آب خانگی کیسی سافت واتر uf-26u3 مورد استفاده، کربن آغشته یا با نقره مخلوط می‌شود که به عنوان یک عامل باکتریواستاتیک برای کاهش کلونیزاسیون میکروبی و کنترل تکثیر میکروبی در آب محصول عمل می‌کند.

ضدعفونی تبادل یونی در درجه اول با ید به شکل رزین های تبادل تری یدید یا پنتا یدید انجام می شود. رزین های تبادل ید قابل حمل و نقطه استفاده برای غیرفعال کردن پاتوژن های موجود در آب، عمدتاً در کشورهای توسعه یافته، توسعه یافته و به طور گسترده مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

بیشتر آنها به صورت ریختن از طریق فنجان ها، پارچ ها، ستون هایی هستند که آب از آنها عبور می کند تا میکروب ها با ید روی رزین تماس پیدا کنند. رزین های ید مورد استفاده به طور گسترده ویروس ها، باکتری ها و انگل های تک یاخته را غیرفعال می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *